פרופ' מיכאל קורינאלדי: "לדעתי, אין כלל צורך בחזקת הגיל הרך, שכן העקרון של טובת הילד הוא המבחן הראוי להכרעה בסכסוכי משמורת, אפילו בגיל רך"



פרופ' מיכאל קורינאלדי (נולד במילנו, 1938) - פרופסור למשפטים במכללה האקדמית נתניה ובמרכז האקדמי כרמל ועורך דין (מ-1963). את התמחותו עשה אצל השופטת מרים בן-פורת. הקריירה המשפטית שלו משולבת בשורת עתירות ציבוריות במשפט חוקתי.

קורינאלדי סיים ד"ר למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים (1972). שימש כאסיסטנט של פרופ' מנחם אלון באוניברסיטה העברית, בין השנים 1970-1963. כיהן כפרופסור חבר (מומחה) באוניברסיטה חיפה (1996-1992). בשנת 2009 התמנה לפרופסור חבר על ידי המועצה להשכלה גבוהה.

פרסומיו האקדמיים כוללים:
- שרשבסקי-קורינאלדי דיני משפחה (ב' כרכים, ההוצ"ל לשכת עוה"ד, 2016-2015)  >>
- דיני ירושה, צוואות, ירושות ועזבונות (2012)  >>

בנוסף לתחום המשפטים קורינאלדי עוסק כחוקר ופועל לקידום העלייה והקליטה של כיתות ועדות בעם ישראל (יהודי אתיופיה, יהודים קראים, השומרונים, הסובוטניקים וצאצאי האנוסים), מאז אמצע שנות ה-70 ואילך. זכה בפרס נשיא המדינה שמעון פרס להנצחת זכרו של הנשיא בן צבי (2010).  פרופ' קורינאלדי מנהל משרד עורכי דין קורינאלדי ושו"ת - עורכי דין (נוסד 1963) המשרד של פרופ' קורינאלדי עוסק, בין השאר, בדיני ירושה ועתירות לבג"ץ וכן בייצוג אנשים שמעמדם היהודי מוטל בספק על ידי המדינה, כמו בן להורים יהודים (סובוטניקים) שהוכרו כיהודים עולים לפי חוק השבות ועתה המדינה חולקת על מעמדו היהודי של בנם למרות שהוא "נולד לאם יהודיה" (בג"ץ 3928/16) וכן משפחת אב יהודי מאוקראינה שהמציא, בין השאר, הוכחה על יהדותו, מכוח אישור של בית הקברות בקייב כי סבתו טיפלה בקבורת הסבא רבה והסבתא רבה שלו בחלקה היהודית של בית הקברות והמדינה טוענת שמדובר בדור רביעי תוך התעלמות ממוצאו היהודי, בהיותו נכד של סבתא יהודיה (בג"ץ 7727/16). בשני העניינים ניתן בבג"ץ צו ביניים למניעת הרחקת העותרים מהארץ.